Contactformulier

Via dit contactformulier kunt u onze klantenservice een vraag stellen, een klacht indienen of een compliment maken. Nadat u een onderwerp hebt geselecteerd worden, indien van toepassing, eerst de veelgestelde vragen over dit onderwerp getoond.

Ik heb een vraag over
Specificeer aub

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een Mobility Card aan?
Via uw werkgever kunt u een Mobility Card aanvragen.

   Voor medewerkers van de Rijksoverheid geldt:
   U geeft (via P-Direkt) instemming voor het leveren van uw gegevens aan Mobility Mixx.
   Daarna krijgt u via e-mail een uitnodiging om de Mobility Card aan te vragen.

Hoe lang duurt het voordat ik de Mobility Card ontvang?
U ontvangt de Mobility Card binnen 10 werkdagen nadat u de aanvraag heeft afgerond.

Ik heb mijn Mobility Card niet ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Heeft u de Mobility Card niet binnen 10 werkdagen ontvangen, nadat u de aanvraag heeft afgerond? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0900 - 662 46 49.

Mijn persoonlijke gegevens op de Mobility Card zijn niet correct. Wat moet ik doen?
Mobility Mixx heeft uw Mobility Card aangevraagd op basis van de gegevens zoals wij die van uw werkgever hebben ontvangen. Wij adviseren u dan ook om de gegevens die bij uw werkgever bekend zijn te controleren op juistheid. Uw werkgever kan Mobility Mixx verzoeken om uw gegevens aan te passen.

Mijn Mobility Card is defect of beschadigd. Wat moet ik nu doen?
Indien uw Mobility Card defect of beschadigd is, stuurt u deze naar:

     Mobility Mixx
     Afd. Kaartverwerking
     Antwoordnummer 1472
     1300 VE  ALMERE

Vermeld in het begeleidend schrijven waarom u de Mobility Card retour stuurt (defect of beschadigd).
Na ontvangst van uw Mobility Card maken wij een nieuwe Mobility Card voor u aan. U ontvangt deze binnen 10 werkdagen. Stuurt u uw kaart zonder begeleidend schrijven, dan wordt uw kaart ingenomen en ontvangt u geen nieuwe kaart.

Is de defecte kaart een NS-Business Card, neem dan contact met ons op nummer 0900 – 662 46 49 zodat wij alvast een duplicaat voor u aan kunnen vragen.

Het is wel noodzakelijk dat u uw NS-Business Card vervolgens met een kort begeleidend schrijven retour stuurt naar onderstaand adres:

     Mobility Mixx
     Afd. Kaartverwerking
     Antwoordnummer 1472
     1300 VE  ALMERE

Stuurt u uw kaart zonder begeleidend schrijven, dan wordt uw NS-BC ingenomen en ontvangt u geen nieuwe kaart.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat moet ik doen?
Via deze link komt u op de pagina 'Wachtwoord vergeten'. Voer hier uw zakelijke e-mailadres in en klik op 'Wachtwoord aanvragen'.
U ontvangt vervolgens automatisch een e-mail met een nieuw (tijdelijk) wachtwoord. U kunt daarna met uw gebruikersnaam (uw zakelijke e-mailadres) en dat wachtwoord inloggen. Na het inloggen dient u het tijdelijk wachtwoord te vervangen door een zelfgekozen nieuw wachtwoord.

Mag ik zelf andere producten op de Mobility Card laden?
Nee, dat is niet toegestaan en in strijd met de afspraken die met uw werkgever zijn gemaakt. Als u dit toch doet, zal Mobility Mixx u vragen deze producten te verwijderen of de Mobility Card laten blokkeren. Mobility Mixx is contractueel verplicht uw werkgever hierover te informeren. Alleen als u voor uw werk met de nachtbus van het GVB reist, mag u het GVB-product 'Nachtbus Saldo' op uw Mobility Card laden.

Mag/moet ik zelf saldo storten op de Mobility Card?
Nee, het is niet toegestaan om zelf saldo op de Mobility Card te storten. De Mobility Card wordt automatisch - en zonder dat er enige handeling door u voor nodig is - van saldo voorzien.

Ik heb zelf saldo op de kaart gezet. Kan ik dat terugvragen? 
Het is niet toegestaan om zelf saldo op de kaart te zetten, ook niet voor privéreizen. Als u zelf saldo (of een abonnement) op uw Mobility Card zet, bent u het geld helaas kwijt. Teruggave is niet mogelijk. 

Ik heb zelf kosten voorgeschoten. Kan ik die terugvragen?
Heeft u zelf kosten gemaakt, omdat u uw Mobility Card was vergeten of omdat uw kaart niet werkte? Neem dan contact op met uw werkgever om na te gaan of en hoe u deze kosten kunt declareren. U kunt uw declaratie niet bij Mobility Mixx indienen.

Ik ben mijn Mobility Card kwijt, wat moet ik doen?
Neem direct contact op met Mobility Mixx via 0900 - 662 46 49 of klik onderaan deze pagina op de rode knop 'Nee', vul daarna uw gegevens in en geef onder vraag/toelichting aan dat u uw kaart kwijt bent.

Heeft u een NS Businesscard omdat u een NS-abonnement heeft en bent u deze kwijt? Vermeld dit dan duidelijk bij de toelichting. Mobility Mixx zal vervolgens een vervangende kaart voor u aanvragen.

Ik heb mijn Mobility Card gevonden die ik als verloren heb gemeld. Kan ik mijn Mobility Card weer gebruiken? 
Nee, dit is niet mogelijk. Nadat u uw Mobility Card als verloren/gestolen heeft gemeld, wordt uw Mobility Card definitief geblokkeerd. Het is niet mogelijk de Mobility Card te deblokkeren. U kunt de Mobility Card alsnog terugsturen naar het hieronder vermelde adres, zodat Mobility Mixx deze kan vernietigen.

      Mobility Mixx
      Afd. Kaartverwerking
      Antwoordnummer 1472
      1300 VE ALMERE

Moet ik de Mobility Card inleveren als ik uit dienst ga?
Ja, de Mobility Card is uitgevoerd als een zakelijke OV-chipkaart en dient u bij uitdiensttreding aan uw werkgever te retourneren.

Voor medewerkers van de Rijksoverheid geldt:
Gaat u uit dienst bij de Rijksoverheid, dan stuurt u uw kaart retour naar:

     Mobility Mixx
     Antwoordnummer 1472
     1300 VE  ALMERE

Let op!  Wordt de kaart Mobility Card niet (tijdig) ingeleverd? Dan kan uw werkgever de financiële gevolgen daarvan op u verhalen. Als u ook een NS-Business Card heeft, moet die worden meegestuurd.

Waar moeten de kaarten naar toe worden gestuurd:

Na einddatum dient de kaart retour te worden gestuurd naar Mobility Mixx.

Kaart in een envelop kunnen worden gestuurd naar Antwoordnummer

 Mobility Mixx      

Afd. Kaartverwerking      

Antwoordnummer 1472      

1300 VE  ALMERE

Door de klant verzamelde klanten kunnen (verpakt in een doos) aangetekend verstuurd worden naar :

 

Mobility Mixx BV

P.J. Oudweg 4

Almere

 

Kan ik mijn Mobility Card direct gebruiken of moet ik deze activeren?
Voordat u gaat reizen met de Mobility Card dient u deze te activeren. Dit kan snel en eenvoudig op twee manieren:

1. Bij een NS-ophaalautomaat op het station;
2. Bij één van de andere ophaalautomaten bij u in de buurt. Klik hier om een ophaalautomaat bij u in de buurt te zoeken.

Bij een NS-ophaalautomaat houdt u uw Mobility Card voor het OV-chipkaartlogo en gaat u naar “ophalen bestellingen”. Mobility Mixx heeft de bestellingen al voor u klaargezet op de automaat (het betreft: "Automatisch Opladen" en "RosMob (Mobility Mixx) 1e klasse" of “RosMob (Mobility Mixx) 2e klasse”). Het RosMob product is het product dat u gebruikt om te reizen met de NS. U krijgt hiermee 20% korting in de daluren.

In onze instructievideo ziet u hoe u de Mobility Card activeert en hoe het reizen in het OV met de Mobility Card werkt.

Hoe lang heb ik de tijd om de producten op de automaat op te halen?
U heeft twee maanden de tijd om uw producten op te halen. Daarna vervallen de producten. In dit geval kunt u contact opnemen met Mobility Mixx via 0900 - 662 46 49. Wij laten de producten dan opnieuw voor u klaarzetten.

Er staan geen producten voor mij klaar op de automaat. Wat moet ik doen?
Het kan zijn dat er een storing bij de automaat is, dat u te lang heeft gewacht met ophalen of dat er helaas iets fout is gegaan bij het klaarzetten van de producten. Neem contact op met Mobility Mixx via 0900 - 662 46 49. Onze medewerkers kijken graag met u mee om te zien wat er aan de hand is.

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?
Als u bent vergeten uit te checken, is het afhankelijk van het moment en de vervoerder wat u kunt doen. Heeft u met de NS gereisd? Dan kunt u later op de dag alsnog uitchecken (tot 6 uur na inchecken en uiterlijk tot 04.00 uur 's nachts op het station).
Let op! Dit kan alleen als er met de Mobility Card in de tussentijd geen andere transacties hebben plaatsgevonden.
Ziet u pas later dat u vergeten bent uit te checken? Dan kunt u het NS-restitutieformulier invullen.
Heeft u gereisd bij een andere vervoerder? Klik hier
voor instructies.
 
Wat gebeurt er als ik vergeet in te checken?
Dan heeft u geen geldig vervoersbewijs en kan het controlerend personeel een boete uitschrijven. Tevens kan het dan gebeuren dat u op de plaats van bestemming denkt uit te checken terwijl uw handeling wordt geregistreerd als een check-in. In dat geval heeft u een ontbrekende check-uit en kunt u een restitutieformulier invullen.
 
Ik heb geprobeerd om in te checken, maar dat lukt niet. Hoe kan dat?
Mogelijk heeft u de producten die nodig zijn voordat u kunt reizen nog niet op de Mobility Card geladen. U kunt dit checken op de NS-automaat of contact opnemen met onze klantenservice. Als de producten wel zijn opgehaald kan er sprake zijn van een tijdelijke storing bij de vervoerder of dat de chip in uw Mobility Card kapot is.
 
Moet ik ook in- en uitchecken bij overstappen?
Als u een heel traject reist met de NS hoeft u niet uit- en in te checken bij overstappen. Stapt u van een NS-trein over naar een trein van een andere vervoerder (bijvoorbeeld Arriva) dan dient u wel tussendoor uit- en in te checken. De NS-stations Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Zuid en Hilversum hebben meer dan één binnengebied (gebied binnen de poortjes). Stapt u op één van deze stations over op een andere NS-trein, dan moet u tussentijds wel uit- en weer inchecken als u één van de binnengebieden verlaat. Dit kan gevolgen hebben voor het tarief. Zo kunt u onbedoeld overgaan van het dal- naar het spitstarief. NS zal dit automatisch vergoeden. Het saldo wordt in dat geval klaargezet op de NS-automaat.

Hoe kan ik zien of ik ben ingecheckt of uitgecheckt bij NS?
Bij het inchecken ziet u alleen het product staan waarmee u reist. Bij het uitchecken ziet u de ritprijs in beeld staan van de reis die u heeft afgelegd. U kunt dit eventueel ook na de reis controleren op de NS-automaat.

Hoe pas ik een tijdelijke NS-klassewissel toe?
Als u het NS 2e klasse-product op uw kaart heeft, dan is het mogelijk een dag of dagdeel van klasse te wisselen. Dit doet u als volgt:

  • Ga naar een NS-kaartautomaat voorzien van een OV-chipkaartlogo
  • Houd uw Mobility Card voor de kaartlezer, rechtsonder op de automaat (OV-chipkaartlogo)
  • Kies op uw scherm voor "Wijzig klasse" en kies voor "Vandaag 1e klasse"
  • Houd uw Mobility Card opnieuw voor de kaartlezer. De klasse is nu tot 04.00 uur 's nachts gewijzigd, maar u kunt deze indien gewenst ook dezelfde dag weer terugzetten naar 2e klasse (bij een NS-kaartautomaat)

Mocht het niet mogelijk zijn om het product 'Vandaag 1e klasse' op uw Mobility Card te laden, neem dan contact op met de klantenservice van de NS via 0800-0540. De klantenservice kan direct op afstand de NS-automaat inlezen om na te gaan wat hiervan de oorzaak is.
Een instructievideo voor het toepassen van een klassewissel vindt u hier.

Ik wil de reisklasse op mijn Mobility Card permanent wisselen. Hoe werkt dat?
Wilt u een permanente klassewissel? Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever is dit mogelijk via uw portal (MijnMixx). Staat er, na inloggen, een grijs icoontje in uw dashboard met het NS-product met de andere klasse? Dan is de klassewissel door u aanvraagbaar via het systeem. Is dit niet het geval? Dan kunt u de vraag stellen aan uw werkgever.

Hoe weet ik welke NS-klasse op mijn Mobility Card staat?
U kunt dat op een aantal manieren controleren:

  • In uw dashboard in de portal (NS 2e klasse of 1e klasse);
  • In de benaming van uw product (bij het ophalen op de NS-automaat of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart);
  • Bij het inchecken.

Hoe werkt het reizen met de Mobility Card?
Om te kunnen reizen, zet u eerst de bestellingen op uw Mobility Card (OV-chipkaart). Dit kunt u onder meer doen bij een NS-automaat. Daarna kunt u reizen.

Bij het begin van uw reis houdt u uw Mobility Card tegen het scherm van een poortje of losse kaartlezer. Deze herkent u aan het roze OV-chipkaartlogo. Dit noemen we inchecken. Het poortje gaat open of de kaartlezer geeft een bevestigingssignaal.

Aan het eind van uw reis checkt u uit. Dat gebeurt op dezelfde manier: u houdt uw Mobility Card tegen het scherm van een poortje of een losse kaartlezer. Zorg ervoor dat u in- en uitcheckt bij de paaltjes van de vervoerder waarmee u reist.

Let op! Sommige vervoerders hebben aparte paaltjes voor inchecken en uitchecken. Kijk goed naar de melding die in het display wordt gegeven.
 
Moet ik ook in- en uitchecken bij overstappen?
Elke keer als u overstapt op een ander vervoermiddel (bijvoorbeeld van tram naar bus of van trein naar metro) moet u eerst uitchecken en dan weer inchecken. Ook als u overstapt van bus naar bus of van tram naar tram checkt u eerst uit en dan weer in.

Let op! Als u overstapt van NS-trein naar NS-trein óf van metro naar metro checkt u alleen uit aan het einde van uw reis. Stapt u van een NS-trein over naar een trein van een andere vervoerder (bijvoorbeeld Arriva) dan dient u wél tussendoor uit en in te checken.

Hoe werkt het in- en uitchecken?
Aan het begin van uw reis houdt u de Mobility Card bij een poortje of een kaartlezer. Als u de Mobility Card volgens de instructie heeft geactiveerd (ophalen bestellingen bij automaat) staat er voldoende saldo en een geldig reisproduct (voor NS-treinen) op uw Mobility Card. Het poortje gaat dan open of het paaltje geeft een toegangssignaal. Aan het eind van uw reis houdt u de Mobility Card bij een poortje of paaltje. Het poortje gaat open of het paaltje geeft een bevestigingssignaal.
 
Hoe weet ik dat het in- en uitchecken goed is gegaan?
Als het in- of uitchecken goed is gegaan, krijgt u een groen signaal en een positief geluid. Als u incheckt bij toegangspoortjes gaat ook het poortje open. Op de display van de kaartlezer verschijnt bij het inchecken de melding "GOEDE REIS" of "IN OK" en bij uitchecken de melding "UIT OK" (en ziet u de ritprijs in het scherm).
 
Hoe weet ik in welke klasse ik mag reizen?
U ziet dat op een aantal manieren:

  • In uw dashboard in de portal (NS 2e klasse of 1e klasse) 
  • In de benaming van uw product (bij het ophalen op de NS-automaat of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart)
  • Bij het inchecken

Waar kan ik reizen met de Mobility Card?
U kunt in heel Nederland gebruikmaken van de Mobility Card. Dus bij alle vervoerders waar de OV-Chip als vervoermiddel wordt geaccepteerd.

Kan ik met de NS 1e klasse ook bij andere treinvervoerders NS 1e klasse reizen?
De 1e klasse geldt alleen voor de NS en Arriva. Bij de andere treinvervoerders reist u niet op een product met klasse, maar gewoon door middel van in- en uitchecken. De incheckapparatuur kijkt dan altijd naar het goedkoopste (= 2e klas) tarief.

Mag ik ook reizen in de Intercity Direct?
Jazeker. Voor het traject Schiphol - Rotterdam heeft u een toeslagticket nodig. Mobility Card-houders van Mobility Mixx kunnen de toeslag aanschaffen via de speciale toeslagzuilen op de Intercity Direct-perrons. Het deel Amsterdam – Schiphol en Breda – Rotterdam is toeslagvrij. Aan het einde van uw reis checkt u uit bij de NS. Uitchecken op de aparte speciale toeslagzuil voor Intercity Direct hoeft niet.

Mag ik reizen in de ICE treinen met de Mobility Card?
Ja, u kunt zonder toeslag gebruik maken van de ICE-treinen op de Nederlandse trajecten.
U kunt niet reizen in de Thalys.

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?
Als u bent vergeten uit te checken, is het afhankelijk van het moment en de vervoerder wat u kunt doen. Heeft u met de NS gereisd? Dan kunt u later op de dag alsnog uitchecken (tot 6 uur na inchecken en uiterlijk tot 04.00 uur 's nachts op hetzelfde station).

Wat gebeurt er als ik vergeet in te checken? Dan heeft u geen geldig vervoersbewijs en kan het controlerend personeel een boete uitschrijven. Tevens kan het dan gebeuren dat u op de plaats van bestemming denkt uit te checken terwijl uw handeling wordt geregistreerd als een check-in. 

Kan ik restituatie aanvragen ?
In geval van een ontbrekende check-out ontvangt u van Mobility Mixx een e-mail. In deze e-mail treft u een instructie aan over de stappen die u dient te nemen om restitutie aan te vragen op de site www.uitcheckgemist.nl

Hoe kan ik zien of mijn ingediende restitutieaanvraag is verwerkt?
De gemiddelde verwerkingstijd is twee maanden. Houd uw transactieoverzicht in de gaten, zolang u hier het restitutiebedrag niet terugziet, heeft er nog geen verwerking plaatsgevonden. Ook als het een afwijzing betreft wordt dat weergegeven. Uw werkgever ziet de restituties terug op de maandelijkse factuurspecificatie.

Wanneer verlopen mijn reisproducten?
De reisproducten op de Mobility Card zijn 1 jaar geldig. 28 dagen voordat ze vervallen, ontvangt u van Mobility Mixx een e-mail met het verzoek om de nieuwe producten op te halen. De producten dient u vervolgens binnen 2 maanden op te halen, anders vervallen ze.

U kunt de geldigheidsduur van de reisproducten controleren op een ophaalautomaat.

Hoe werkt Geld-terug-bij-vertraging?
Bij reizen met de Mobility Card bij NS kunt u geld terugvragen door middel van het ‘Geld-terug-bij-vertraging formulier’ van de NS als uw trein meer dan 30 minuten vertraging heeft. U moet dan natuurlijk wel ingecheckt en uitgecheckt zijn.
 
U kunt dit formulier op verschillende manieren aanvragen:
  • Vraag het formulier hier online aan
  • Haal het formulier af bij de NS-servicebalie
  • Vraag het telefonisch aan via de NS-Klantenservice: 030 - 751 51 55

Waar moet u rekening mee houden als u een papieren formulier voor Geld-terug-bij-Vertraging indient?
Gebruik een orgineel formulier en gebruik per persoon en per reisdatum één formulier. Bij reizen met uw OV-chipkaart bij NS (=Mobility Card) hoeft u niets mee te sturen. Voorwaarde is wel dat het vertrek- en bestemmingsstation geregistreerd zijn door middel van een check-in en een check-uit. Als u na 4 weken geen bericht over uw aanvraag heeft ontvangen, kunt u telefonisch contact opnemen met de NS-Klantenservice via 030 - 751 51 55.

Wie heeft de deelauto service van Mobility Mixx overgenomen
LeasePlan Nederland.
 

Hoe lang van te voren moet ik een auto reserveren?
Een huurauto boekt u minimaal 4 kantooruren van te voren via MijnMixx. Heeft u speciale wensen aangegeven? Houd dan rekening met een langere levertijd.
 
Kan ik een bepaald merk, model of kleur auto reserveren?
U kunt een bepaalde klasse auto reserveren, afhankelijk van de afspraken met uw werkgever. Deze klasse kunnen wij garanderen. Het is niet mogelijk om een bepaalde kleur, merk, type of uitvoering te reserveren.

Kan een huurauto worden afgeleverd of ingeleverd op een huisadres?
Ja, dat is mogelijk. U dient er dan wel voor te zorgen dat iemand aanwezig is om de sleutel in ontvangst te nemen of af te geven.

Kan ik een reservering van een huurauto wijzigen of annuleren?
Het wijzigen of annuleren van een huurautoreservering kan online via MijnMixx of telefonisch via de klantenservice op 0900 - 662 46 49 tot 4 (kantoor-)uren voor aanvang van de reis.

Wanneer worden huurauto's afgeleverd?
Huurauto's kunnen afgeleverd worden van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 16:00 uur.
 
Wat is de minimale huurperiode van een auto?
Er geldt een minimale huurperiode van een hele dag (24 uur). Bij een kortere huurperiode wordt één dag in rekening gebracht.
 
Wat moet ik doen bij aflevering van de huurauto?
Het verdient aanbeveling om samen met de verhuurder bij ontvangst en inlevering de huurauto te controleren. Eventuele niet-geregistreerde schades dienen direct te worden aangetekend op het uitgifteformulier van de verhuurder of binnen 2 werkuren na ingangstijd van het huurcontract bij de verhuurder te worden gemeld. Voor schades die later – bijvoorbeeld bij inname – worden geconstateerd, wordt het eigen risico in rekening gebracht. Controleer ook op aanwezigheid van de krik en het reservewiel.

Kan de huurauto worden afgeleverd of ingeleverd op een huisadres?
Ja, dat is mogelijk. U dient er dan wel voor te zorgen dat er iemand aanwezig is om de sleutel in ontvangst te nemen of af te geven.

Moet ik de huurauto na gebruik afmelden?
U bent zelf verantwoordelijk voor het afmelden van de huurauto. Om de huurauto af te melden, dient het afmeldnummer van de verhuurder te worden gebeld. Dit nummer treft u aan op de sleutelhanger en/of het huurcontract dat u van de verhuurder heeft ontvangen. Als bewijs van afmelding wordt een unieke afmeldcode afgegeven. Zonder afmeldcode kan Mobility Mixx de auto niet als ingeleverd beschouwen en blijft de huurperiode doorlopen.
 
Ben ik na het afmelden nog verantwoordelijk voor de huurauto?
Zolang de huurauto niet daadwerkelijk is ingeleverd of opgehaald blijft u ook ná afmelding verantwoordelijk voor de huurauto. Wij adviseren u bij inlevering van de huurauto een check-in formulier op te laten maken. U bent vanaf dat moment niet langer verantwoordelijk voor de huurauto. Bewaar een kopie van dit document.

Wat moet ik doen bij schade?
Indien de huurauto onverhoopt schade oploopt, dient de verhuurder direct te worden ingelicht. Tevens dient bij de verhuurmaatschappij een schadeformulier te worden ingeleverd.
Als dit wordt verzuimd, loopt u het risico dat Mobility Mixx gedwongen is de totale schadekosten (dus niet alleen het eigen risico) door te belasten.
 
Wat moet ik doen als de auto niet meer rijdt?
Bij een technische storing en/of niet-rijdbare schade dient direct contact opgenomen te worden met het alarmnummer van de verhuurder. Deze helpt u weer op weg.
 
Is de auto verzekerd?
De huurauto's zijn tegen Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) en tegen het Casco-risico verzekerd. Er is tevens een persoonlijke inzittendenverzekering. U kunt bij de verhuurder navragen wat onder deze dekking valt. Het geldende eigen risico is zoals vermeld op de prijslijst.

Ik heb reeds een boeking gemaakt. Kan ik de boeking nog wijzigen of annuleren?
Het aanpassen van een reservering kan tot 45 minuten vóór de starttijd van de oorspronkelijke boeking via MijnMixx of telefonisch via 0900 - 662 46 49.

Kan ik tijdens de taxirit besluiten om mijn bestemming te wijzigen?
Nee, u kunt alleen voordat u met uw reis begint en dit tijdig in het boekingssysteem hebt aangegeven uw bestemming wijzigen.

Mag ik wanneer mijn besproken taxi er niet is een andere taxi nemen?
Nee, bel het telefoonnummer van het taxibedrijf dat u per sms hebt ontvangen of neem contact op met onze klantenservice op 0900 - 662 46 49.

Met hoeveel personen mogen we in een taxi?
U mag met maximaal 3 personen in een taxi plaatsnemen en hoeft hiervoor maar één boeking te doen. Het aantal personen geeft u op bij de boeking.

Waar vind ik mijn taxi op een station?
Op een station staat uw taxi in de regel niet op de reguliere taxiplek. Omdat de ontmoetingsplekken ten gevolge van lokale gebeurtenissen (wegwerkzaamheden, evenementen) regelmatig kunnen wijzigen, adviseren wij u om voor actuele gegevens telefonisch contact met ons op te nemen op 0900 - 662 46 49.

Wat zijn no-show kosten?
Als u een taxi heeft gereserveerd en u komt niet opdagen dan worden er 'no-show-kosten' in rekening gebracht.

Op welke locaties kan ik een OV-fiets huren?
De verhuurlocaties vindt u hier.

Voor medewerkers van de Rijksoverheid geldt:
Gebruik van de OV-fiets is uitsluitend toegestaan bij dienstreizen.

Wat zijn de openingstijden van de huurlocaties?
Elke huurlocatie heeft eigen openingstijden. Kijk voor de exacte openingstijden in het overzicht en zoek de huurlocatie waar u wilt huren. Bij de OV-fietskluizen, OV-fietsboxen en OV-fietscarrousels kunt u 24 uur per dag OV-fietsen huren en terugbrengen. Bij huurlocaties met self service kunt u terecht vanaf een kwartier voor de eerste tot een kwartier na de laatste trein. 

Hoe lang mag ik een OV-fiets huren?
U betaalt per aaneengesloten periode van 24 uur. In totaal mag u een OV-fiets 72 uur achter elkaar gebruiken. Daarna geldt een toeslag.
 
Mag ik een OV-fiets ergens anders inleveren?
Ja, maar alleen bij bemande huurlocaties en dus niet bij huurlocaties met self service. Als u de OV-fiets inlevert bij een andere bemande huurlocatie, wordt een toeslag in rekening gebracht voor logistiek.
 
Mag ik meer OV-fietsen op een Mobility Card huren?
Ja. U mag maximaal twee OV-fietsen tegelijkertijd huren op één Mobility Card. Uiteraard betaalt u voor beide OV-fietsen het reguliere huurtarief.
 
Kan ik een OV-fiets reserveren?
Nee, dat is niet mogelijk.
 
Ik kan geen OV-fiets huren. Wat moet ik doen?
Neem in dat geval contact op met de klantenservice op 0900 - 662 46 49. Vermeld daarbij de melding die u kreeg bij uw ophaalpoging.

Een instructievideo voor het gebruik van OV-fiets vindt u hier.

Op welke locaties kan ik mijn fiets stallen met de Mobility Card?
U kunt in alle bewaakte en zelfservice stallingen gebruikmaken van Stallen op rekening, met uitzondering van de stationsstallingen bij station Hilversum Sportpark en Amersfoort Schothorst

Hoe werkt het stallen met de Mobility Card?
Bewaakte stalling: Het personeel scant uw Mobility Card, plakt een sticker met streepjescode op uw fiets en geeft u een kaartje met hetzelfde nummer. Hierna kunt u uw fiets stallen. Als u uw fiets weer ophaalt, wordt de streepjescode opnieuw gescand.

In de zelfservice stalling houdt u uw Mobility Card voor de display en volgt u de aanwijzingen. Bij het verlaten van de stalling checkt u weer uit met uw Mobility Card.

Voor medewerkers van de Rijksoverheid geldt:
Gebruik is uitsluitend toegestaan bij dienstreizen.

Waar parkeert u met uw Mobility Card? 
Met de Mobility Card kunt u parkeren op de Q-Park P+R-terreinen bij stations en in een aantal Q-Park parkeergarages in de buurt van stations. Ook zijn er gratis parkeerterreinen bij een groot aantal stations.

Hoe parkeert u met uw Mobility Card?
Bij het in- en uitrijden, steekt u de Mobility Card in de kaartlezer voor betaalkaarten. U volgt de instructies op het display. De geparkeerde tijd wordt geregistreerd en bij het uitrijden worden de gemaakte kosten verrekend. Uw werkgever vindt deze terug op de factuur.

Wat kost parkeren met de Mobility Card? 
Met uw Mobility Card worden de parkeerkosten volgens het voordelige NS-dagtarief verrekend. 

Bij welke parkeerterreinen kan ik parkeren met de Mobility Card?
U kunt parkeren bij de Q-Park P+R-terreinen bij stations. Alle locaties kunt u vinden op de website van Q-Park; klik hier 

Hoe werkt het parkeren met de Mobility Card?
Op uw Mobility Card zit aan de achterzijde een magneetstrip. U steekt de kaart in de kaartlezer (de gleuf) voor betaalkaarten, met de magneetstrip naar beneden en de slagboom gaat open. Bij het wegrijden doet u dat weer. De parkeertijd wordt geregistreerd en de parkeerkosten worden gefactureerd aan uw werkgever. Een instructievideo over P+R parkeren met de Mobility Card vindt u hier.

Gebruik ik de OV-chip of de magneetstrip?
U steekt de kaart in de kaartlezer voor betaalkaarten. De magneetstrip wordt uitgelezen.

De slagboom gaat niet open op het terrein waar ik wil parkeren. Wat nu?
Het kan zijn dat de magneetstrip niet goed kan worden uitgelezen door de apparatuur. In dit geval drukt u op de intercom. Een medewerker van Q-Park zal de slagboom voor u opendoen. Om te weten wat de oorzaak is, is het handig om de kaart ook bij een ander P+R-terrein te proberen. Zo kan worden achterhaald of het aan de magneetstrip op de kaart ligt, of aan de apparatuur bij het P+R-terrein. Mocht blijken dat de storing wordt veroorzaakt door de magneetstrip dan kunt u de kaart, onder vermelding van 'defect', aan ons retourneren:

      Mobility Mixx
      Afd. Kaartverwerking
      Postbus 1613
      1300 BP  ALMERE


U ontvangt binnen 10 werkdagen een nieuwe Mobility Card.

Is uw vraag beantwoord?

Voor het beantwoorden van uw vraag is het waarschijnlijk van belang dat wij uw transacties en/of persoonsgegevens in moeten inzien. Geeft u ons hier toestemming voor?

Ja Nee
De heer Mevrouw
* verplichte velden

Dat vinden we fijn.