Veelgestelde vragen

Wat is de Mixx Card?

De Mixx Card van Mobility Mixx is uitgevoerd als een zakelijke OV-chipkaart waarmee u eenvoudig kunt reizen van deur tot deur.

U kunt reizen in al het openbaar vervoer (trein, bus, tram en metro). Daarnaast geeft de Mixx Card toegang tot extra diensten als de OV-fiets, P+R parkeren, het gebruik van taxi of huurauto.

U kunt hier meer lezen over de mogelijkheden van de Mixx Card.

Hoe werkt reizen met de Mixx Card?

U gebruikt de Mixx Card in het openbaar vervoer als een OV-chipkaart: door middel van in- en uitchecken. Taxi's, en huurauto's worden van te voren geboekt via de online portal van Mobility Mixx.

U kunt hier meer lezen over het reizen met de Mixx Card.

Wat zijn de voordelen van de Mixx Card?

De Mixx Card van Mobility Mixx heeft veel voordelen.

Voor de organisatie
- Lagere kosten: teruggave btw, minder declaraties en parkeerbehoefte op werklocatie
- Beheersbaarheid: u heeft de regie
- Scherpe tarieven: korting op treinreizen in daluren

Voor medewerkers
- Keuzevrijheid: openbaar vervoer, auto of fiets? Alles is mogelijk
- Gemak: niets voorschieten, geen reiskosten declareren
- Ontspannen reizen: minder filestress; werken in de trein

Voor de maatschappij
- Minder files: medewerkers reizen minder vaak met de auto
- Verantwoorde keuze: u stimuleert duurzaam reizen met het OV
- Minder CO2-uitstoot: het gebruik van het OV is milieuvriendelijk

Wanneer ontvang ik de Mixx Card?

U ontvangt de Mixx Card binnen 8-10 werkdagen nadat u de aanvraag heeft afgerond.

Kan de Mixx Card direct na ontvangst worden gebruikt?

Voordat u van de kaart gebruik kunt maken, gaat u eerst naar de NS kaartautomaat op het station of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart om de Mixx Card tea ctiveren. Om gebruik te blijven maken van de diensten van de NS moet u elk jaar uw NS-product opnieuw opladen. U ontvang hierover van ons jaarlijks tijdig een verlengingsbericht.

U kunt de bestelling op uw kaart laden bij een NS-kaartautomaat op het station of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart. U houdt uw kaart voor het OV-chipkaartlogo van de automaat en volgt de aanwijzingen op het scherm. U kiest voor “Ophalen bestellingen”. Mobility Mixx heeft de bestelling al voor u klaargezet.

Hoe kan ik meer informatie of advies aanvragen over de Mixx Card?

U kunt in onze corporate brochure meer lezen over Mobility Mixx en de Mixx Card.

Daarnaast kunt u altijd een afspraak maken met een van onze mobiliteitsexperts.

Hoe vraag ik als werkgever de Mixx Card aan?

U kunt hiervoor een afspraak maken met een van onze mobiliteitsexperts.

Is het toegestaan om zelf saldo of producten op de Mixx Card te laden?

Nee, dat is niet toegestaan, ook niet voor privéreizen. De Mixx Card wordt automatisch opgeladen. Als u zelf saldo op de Mixx Card laadt, bent u het geld helaas kwijt. Teruggave is niet mogelijk.

Mijn Mixx Card is verloren/gestolen. Wat moet ik doen?

Als u uw Mixx Card bent kwijtgeraakt door verlies of diefstal dient u direct contact op te nemen met de klantenservice van Mobility Mixx via het nummer 0900 - 662 46 49 of door het contactformulier in te vullen met uw gegevens, zodat de Mixx Card kan worden geblokkeerd.

 

Moet ik de Mixx Card inleveren als ik uit dienst ga?

Ja, de Mixx Card is uitgevoerd als een zakelijke OV-chipkaart en dient bij uitdiensttreding aan uw werkgever te worden geretourneerd.

Wat moet ik doen als mijn kaart verlopen is?

Een Mixx Card heeft een geldigheid van 5 jaar. 4 weken voordat uw kaart verloopt, maken wij een vervangende kaart voor u aan.

Na ontvangst van uw nieuwe kaart, dient u uw verlopen Mixx Card aan ons retour te sturen op onderstaand adres:

Mobility Mixx B.V.
Afdeling Kaartverwerking
Antwoordnummer 1472
1300 VE Almere 

Uiteraard ontvangt u te zijner tijd hierover berichtgeving.

 

Door wie wordt de deelauto service van Mobility Mixx aangeboden

De deelauto service wordt aangeboden via onze partner LeasePlan.

Wat is het Mixx Budget?

Het Mixx Budget is een fiscaal voordelig alternatief voor de leaseauto, waarbij medewerkers zelf het budget beheren waaruit hun reiskosten worden betaald.

Hoe werkt het Mixx Budget?

Met Mixx Budget krijgen medewerkers een maandbudget voor alle zakelijke mobiliteit. Medewerkers beheren via de webportal zelf het budget waaruit hun reiskosten worden betaald. Daarnaast bepalen medewerkers zelf hoe de zakelijke kilometers worden afgelegd. Goedkoper reizen betekent dat aan het eind van de maand meer geld in de portemonnee wordt overgehouden.

Wat zijn de voordelen van het Mixx Budget?

Mixx Budget van Mobility Mixx kent veel voordelen.

Winst voor de organisatie
- Mobiliteitskosten zijn beter te budgetteren en te beheersen
- Al het werk wordt uit handen genomen en de administratieve afhandeling wordt door Mobility Mixx verzorgd
- Stimuleren van kostenbewust reizen onder medewerkers
- Inspelen op de individuele wensen van de medewerker: het resterend budget kan als bruto vergoeding worden uitgekeerd of worden ingezet voor andere employee benefits

Winst voor medewerkers
- Geen fiscale bijtelling op het Mixx Budget
- Volledige vrijheid en flexibiliteit in de wijze waarop zakelijk wordt gereisd
- Resterend budget kan worden uitgekeerd als brutovergoeding

Winst voor de maatschappij
- Minder files: medewerkers reizen minder vaak met de auto
- Verantwoorde keuze: u stimuleert duurzaam reizen
- Minder CO2-uitstoot: het gebruik van het OV neemt toe

Hoe vraag ik als werkgever het Mixx Budget aan?

U kunt hiervoor een afspraak maken met een van onze mobiliteitsexperts.

Kan de Mixx Card overal in het OV worden gebruikt?

Ja, de Mixx Card kan worden gebruikt in heel Nederland bij alle vervoerders waar een OV-chipkaart als vervoersmiddel wordt geaccepteerd.

Hoe werkt het reizen in het OV met de Mixx Card?

Bij het begin van uw reis houdt u uw Mixx Card tegen het roze OV-chipkaartlogo op het poortje of kaartlezer. U bent nu ingecheckt. Het poortje gaat open of de kaartlezer geeft een positief bevestigingssignaal.

Aan het eind van uw reis checkt u uit door uw Mixx Card opnieuw tegen het roze OV-chipkaartlogo op het poortje of kaartlezer te houden. Het poortje gaat open of de kaartlezer geeft een positief bevestigingssignaal. U bent nu uitgecheckt.

Bekijk ook onze handleidingen en instructievideo's voor meer informatie.

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?

Als u vergeten bent uit te checken, is het afhankelijk van het moment en de vervoerder wat u kunt doen. Heeft u met de NS gereisd? Dan kunt u later op de dag alsnog uitchecken (tot 6 uur na inchecken en uiterlijk tot 04.00 uur 's nachts) op het station.

Let op! Dit kan alleen als er met de Mixx Card in de tussentijd geen andere OV-reistransacties hebben plaatsgevonden. Het is ook niet mogelijk om uit te checken op hetzelfde station waar je hebt ingecheckt.

Ziet u pas later dat u bent vergeten uit te checken? Dan kunt u de restitutie aanvragen via www.uitcheckgemist.nl.

Hoe pas ik een tijdelijke NS-klassewissel toe?

Als u een NS 2e klasse-product heeft, is het mogelijk een dag of een dagdeel van klasse te wisselen. Dit doet u als volgt:

Ga naar een NS-kaartautomaat voorzien van een OV-chipkaartlogo. Houd uw Mixx Card voor de kaartlezer, rechtsonder op de automaat (op het OV-chipkaartlogo).

Kies op het scherm voor 'Wijzig klasse' en kies voor 'Vandaag 1e klas'. Houd uw Mixx Card opnieuw voor de kaartlezer.

De klasse is nu tot 04.00 uur 's nachts gewijzigd, maar u kunt indien gewenst de klasse ook dezelfde dag weer terugzetten naar 2e klasse bij de NS-kaartautomaat.

Mocht het niet mogelijk zijn om het product 'Vandaag 1e klas' op uw Mixx Card te laden, neem dan contact op met de klantenservice van de NS via het nummer 0800-0540. De klantenservice kan op afstand de NS-automaat inlezen om na te gaan wat hiervan de oorzaak is.

Bekijk onze handleiding en instructievideo over de NS-klassewissel.

Ik wil de reisklasse op mijn Mixx Card permanent wisselen. Hoe werkt dat?

Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever is dit mogelijk via MijnMixx. Staat er - na het inloggen - onder 'Aanvraagbare producten' in uw dashboard een grijs icoontje met het NS-product met een andere klasse? Dan is de klassewissel door u aanvraagbaar. Klik dan op dit icoontje om de klassewissel aan te vragen. Is de klassewissel voor u niet aanvraagbaar? Stel dan de vraag aan uw werkgever.

Kan ik met de NS 1e klasse ook bij andere treinvervoerders 1e klasse reizen?

De 1e klasse geldt alleen voor de NS en Arriva. Bij andere treinvervoerders reist u niet op een product met klasse, maar gewoon door middel van in- en uitchecken. De incheckapparatuur kijkt dan altijd naar het goedkoopste (2e klas) tarief.

Mag ik reizen in de Intercity Direct?

Ja, dat mag. Voor het traject Schiphol - Rotterdam of vice versa heeft u een Toeslag Intercity direct nodig. U kunt de toeslag eenvoudig aanschaffen bij de Toeslagzuil op het Intercity direct-vertrekperron.

Houd de kaart voor de kaartlezer van de Toeslagzuil. Zo betaalt u voor een enkele reis met de Intercity direct. Op het aankomstperron hoeft nu niks meer te doen bij de Toeslagzuil. U moet wel zoals altijd uitchecken bij de poortjes of paaltjes van NS voor uw normale treinreis.

Reist u ook met de Intercity direct terug, dan koopt u weer een Toeslag Intercity direct enkele reis bij de Toeslagzuil. Het traject Amsterdam - Schiphol en Breda - Rotterdam is toeslagvrij.

Mag ik reizen in de ICE-treinen?

Ja, u kunt zonder toeslag gebruik maken van de ICE-treinen op de Nederlandse trajecten.

Let op! U kunt niet reizen in de Thalys.

Wat is de OV-fiets en hoe kan ik die huren met Mobility Mixx?

De OV-fiets is een eenvoudige huurfiets voor het laatste stukje van uw reis. Vanaf het station kunt u snel een OV-fiets huren om naar het werk, een klant of een vergadering te gaan.

U kunt een OV-fiets huren bij zowel een bemande als onbemande huurlocatie.

Huren bij een bemande huurlocatie (stalling):
Toon uw Mixx Card aan een medewerker. Nadat uw Mixx Card en de barcode van de fietssleutel zijn gescand, krijgt u de OV-fiets mee. Bij terugkomst scant de medewerker nogmaals de sleutel.

Huren bij een onbemande huurlocatie (fietskluis):
Om een fiets uit een fietskluis te halen, scant u uw Mixx Card bij de kaartlezer. De kaartlezer controleert of u met uw Mixx Card een OV-fiets mag huren. Als dat het geval is, gaat de kluisdeur open. Bij het terugbrengen van de OV-fiets scant u uw Mixx Card weer bij de kaartlezer en volgt u de instructies op het scherm. Daarna plaatst u de fiets terug in de fietskluis.

Bekijk onze handleidingen en instructievideo's voor meer informatie over het huren van een OV-fiets.

Op welke locaties kan ik een OV-fiets huren?

De huurlocaties van een OV-fiets vindt u hier.

Wat zijn de openingstijden van de huurlocaties van de OV-fiets?

De openingstijden variëren per huurlocatie.

De openingstijden van elke huurlocatie vindt u hier.

Hoe lang mag ik een OV-fiets huren?

U mag een OV-fiets maximaal 72 uur aaneengesloten huren. Daarna geldt een toeslag.

Wat zijn de kosten van het huren van een OV-fiets?

De kosten van het huren van een OV-fiets bedragen € 3,85 per 24 uur. U betaalt per aaneengesloten periode van 24 uur.

Mag ik een OV-fiets ergens anders inleveren?

Ja, dat kan. Als u een OV-fiets op een ander dan de oorspronkelijke huurlocatie inlevert, wordt een toeslag van € 10,- in rekening gebracht voor de logistieke afhandeling.

Hoe kan ik een huurauto aanvragen

Een huurauto boekt u minimaal 4 kantooruren van te voren via MijnMixx. Heeft u speciale wensen aangegeven? Houd dan rekening met een langere levertijd.

Wat is P+R Parkeren?

Met P+R parkeren parkeren medewerkers op Q-Park P+R terreinen direct bij het station op een overzichtelijk terrein met cameratoezicht en goede verlichting.

Hoe werkt P+R Parkeren?

Aan de achterzijde van de Mixx Card zit een magneetstrip. Als u de Mixx Card in de kaartlezer steekt - met de magneetstrip naar beneden - gaat de slagboom op het P+R-terrein open.

Uitrijden gaat op dezelfde manier. De parkeertijd wordt geregisitreerd en de parkeerkosten worden vervolgens gefactureerd aan de werkgever.

Bekijk onze handleidingen en instructievideo's voor meer informatie over P+R parkeren.

Wat zijn de kosten van P+R Parkeren?

De parkeerkosten variëren per locatie. Als u gebruikmaakt van de Mixx Card voor het P+R parkeren krijgt u een voordelig treinreizigerstarief.

Op welke parkeerterreinen mag ik parkeren met de Mixx Card?

U kunt parkeren op de Q-park P+R terreinen bij stations. U vindt de locaties op de website van Q-Park

Hoe werkt het reizen met de taxi?

Op MijnMixx (de online portal van Mobility Mixx) boekt u eenvoudig een taxi. Mobility Mixx zorgt er vervolgens voor dat op het gewenste tijdstip een taxi klaarstaat. Het tonen van de Mixx Card aan de chauffeur is vervolgens voldoende.

Hoeveel personen mogen mee in de taxi?

U mag met maximaal 3 personen in een taxi plaatsnemen. U hoeft hiervoor maar één boeking te doen. Het aantal personen geeft u op bij het maken van de boeking.

Wat is MijnMixx?

Dit is uw persoonlijk account op de website van Mobility Mixx. Hier kunt u boekingen maken of wijzigen en uw reistransacties inzien. Tevens vindt u hier uw kaartgegevens en reisrechten.  Heeft uw werkgever u voorzien van een Mixx Budget? Dan ziet u hier ook alle budgetgegevens en kunt u declaraties indienen.

Welke producten kan ik boeken in MijnMixx?

Voor het gebruik van deelauto's, huurauto's en taxi's dient u vooraf een boeking te maken via MijnMixx.

Is uw vraag beantwoord?

Dat vinden we fijn.

Meer informatie?

Wilt u uw optimale mix samen met ons bepalen? Maak dan direct een afspraak met ons.

Afspraak maken