Overslaan en naar de inhoud gaan
Help
Service desk
Niet gevonden waar je op deze pagina naar op zoek was? Onze service desk is 24/7 bereikbaar om jou verder te helpen.
Uitcheckgemist.nl
Voor het terugvragen van saldo verwijzen wij u door naar uitcheckgemist.nl. U kunt op deze site bij alle vervoerders saldo terugvragen voor een melding van een ontbrekende check-out.
Geld terug bij vertraging
Bij een vertraging van 30 minuten of langer kun je daarom een vergoeding aanvragen en krijg je 50% van je ritprijs vergoed. Bij vertragingen van meer dan 60 minuten, krijg je het volledige bedrag terug. Volg de stappen op de website van de NS.
Bekijk het gemak van Mixx!
Reizen met het OV
Klassewissel
Huur een OV-Fiets
P+R Parkeren
FAQ
Mixx Card
Wanneer ontvang ik de Mixx Card?

Je ontvangt de Mixx Card binnen 5 werkdagen nadat je de aanvraag hebt afgerond.

Kan de Mixx Card direct na ontvangst worden gebruikt?

Voordat je van de Mixx Card gebruik kunt maken, ga je eerst naar de NS-kaartautomaat op het station of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart om je Mixx Card te activeren. Om gebruik te blijven maken van de diensten van de NS moet je elk jaar je NS-product opnieuw opladen. Je ontvang hierover van ons jaarlijks tijdig een verlengingsbericht.  Je kunt de bestelling op je kaart laden bij een NS-kaartautomaat op het station of één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart. Je houdt je kaart voor het OV-chipkaartlogo van de automaat en volgt de aanwijzingen op het scherm. Je kiest voor “Ophalen bestellingen”. Mobility Mixx heeft de bestelling al voor je klaargezet.

Hoe kan ik meer informatie of advies aanvragen over de Mixx Card?

Je kunt in onze corporate brochure meer lezen over Mobility Mixx en de Mixx Card. Daarnaast kun je altijd een afspraak maken met één van onze mobiliteitsexperts.

Hoe vraag ik als werkgever de Mixx Card aan?

Je kunt hiervoor een afspraak maken met één van onze mobiliteitsexperts.

Is het toegestaan om zelf saldo of producten op de Mixx Card te laden?

Nee, dat is niet toegestaan, ook niet voor privéreizen. De Mixx Card wordt automatisch opgeladen. Als je zelf saldo op de Mixx Card laadt, ben je het geld helaas kwijt. Teruggave is niet mogelijk.

Mijn Mixx Card is verloren/gestolen. Wat moet ik doen?

Als je jouw Mixx Card bent kwijtgeraakt door verlies of diefstal dien je direct contact op te nemen met de klantenservice van Mobility Mixx via het nummer 0900 - 662 46 49 of door het contactformulier in te vullen met jouw gegevens, zodat je Mixx Card kan worden geblokkeerd.

Moet ik de Mixx Card inleveren als ik uit dienst ga?

Ja, de Mixx Card is uitgevoerd als een zakelijke OV-chipkaart en dient bij uitdiensttreding aan je werkgever te worden geretourneerd.

Wat moet ik doen als mijn kaart verlopen is?

Een Mixx Card heeft een geldigheid van 5 jaar. 4 weken voordat je kaart verloopt, maken wij een vervangende kaart voor je aan. Na ontvangst van jouw nieuwe kaart, dien je jouw verlopen Mixx Card aan ons retour te sturen op onderstaand adres:

Mobility Mixx B.V.
Afdeling Kaartverwerking
Antwoordnummer 1472
1300 VE Almere

Uiteraard
ontvang je te zijner tijd hierover berichtgeving.

Zakelijk autodelen
Door wie wordt de deelauto service van Mobility Mixx aangeboden

Deelauto's worden aangeboden via onze partners.

Mixx Budget
Wat is het Mixx Budget?

Het Mixx Budget is een fiscaal voordelig alternatief voor de leaseauto, waarbij je jouw budget zelf beheert waaruit jouw reiskosten worden betaald.

Hoe werkt het Mixx Budget?

Met het Mixx Budget krijg je van jouw werkgever een maandbudget voor alle zakelijke mobiliteit. Via jouw MijnMixx beheer je zelf het budget waaruit jouw reiskosten worden betaald. Daarnaast bepaal je zelf hoe de zakelijke kilometers worden afgelegd.

Wat zijn de voordelen van het Mixx Budget?

Mixx Budget van Mobility Mixx kent veel voordelen.

Winst voor de organisatie
- Mobiliteitskosten zijn beter te budgetteren en te beheersen
- Al het werk wordt uit handen genomen en de administratieve afhandeling wordt door Mobility Mixx verzorgd
- Stimuleren van kostenbewust reizen onder medewerkers
- Inspelen op de individuele wensen van de medewerker: het resterend budget kan als bruto vergoeding worden uitgekeerd of worden ingezet voor andere employee benefits

Winst voor medewerkers
- Geen fiscale bijtelling op het Mixx Budget
- Volledige vrijheid en flexibiliteit in de wijze waarop zakelijk wordt gereisd
- Resterend budget kan worden uitgekeerd als brutovergoeding

Winst voor de maatschappij
- Minder files: medewerkers reizen minder vaak met de auto
- Verantwoorde keuze:
je stimuleert duurzaam reizen
- Minder CO2-uitstoot: het gebruik van het OV neemt toe

Hoe vraag ik als werkgever het Mixx Budget aan?

Je kunt hiervoor een afspraak maken met één van onze mobiliteitsexperts.

Reizen in het OV
Kan de Mixx Card overal in het OV worden gebruikt?

Ja, de Mixx Card kan worden gebruikt in heel Nederland bij alle vervoerders waar een OV-chipkaart als vervoersmiddel wordt geaccepteerd.

Hoe werkt het reizen in het OV met de Mixx Card?

Bij het begin van je reis houd je jouw Mixx Card tegen het roze OV-chipkaartlogo op het poortje of kaartlezer.  Je bent nu ingecheckt. Het poortje gaat open of de kaartlezer geeft een positief bevestigingssignaal.  Aan het eind van jouw reis check je uit door jouw Mixx Card opnieuw tegen het roze OV-chipkaartlogo op het poortje of kaartlezer te houden. Het poortje gaat open of de kaartlezer geeft een positief bevestigingssignaal. Je bent nu uitgecheckt. Bekijk ook onze handleidingen en instructievideo's voor meer informatie.

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?

Als je vergeten bent uit te checken, is het afhankelijk van het moment en de vervoerder wat je kunt doen. Heb je met de NS gereisd? Dan kun je later op de dag alsnog uitchecken (tot 6 uur na inchecken en uiterlijk tot 04.00 uur 's nachts) op het station.

Let op! Dit kan alleen als er met de Mixx Card in de tussentijd geen andere OV-reistransacties hebben plaatsgevonden. Het is ook niet mogelijk om uit te checken op hetzelfde station waar je hebt ingecheckt.

Zie je pas later dat je bent vergeten uit te checken? Dan kun je de restitutie aanvragen via www.uitcheckgemist.nl.

Hoe pas ik een tijdelijke NS-klassewissel toe?

Als je een NS 2e klasse-product hebt, is het mogelijk een dag of een dagdeel van klasse te wisselen. Dit doe je als volgt:

Ga naar een NS-kaartautomaat voorzien van een OV-chipkaartlogo. Houd je Mixx Card voor de kaartlezer, rechtsonder op de automaat (op het OV-chipkaartlogo).

Kies op het scherm voor 'Wijzig klasse' en kies voor 'Vandaag 1e klas'. Houd je Mixx Card opnieuw voor de kaartlezer.

De klasse is nu tot 04.00 uur 's nachts gewijzigd, maar je kunt indien gewenst de klasse ook dezelfde dag weer terugzetten naar 2e klasse bij de NS-kaartautomaat.

Mocht het niet mogelijk zijn om het product 'Vandaag 1e klas' op je Mixx Card te laden, neem dan contact op met de klantenservice van de NS via het nummer 0800-0540. De klantenservice kan op afstand de NS-automaat inlezen om na te gaan wat hiervan de oorzaak is. Bekijk onze handleiding en instructievideo over de NS-klassewissel.

Ik wil de reisklasse op mijn Mixx Card permanent wisselen. Hoe werkt dat?

Afhankelijk van de afspraken met jouw werkgever is dit mogelijk via MijnMixx. Klik in jouw MijnMixx op je naam in de rechterbovenhoek en kies vervolgens voor 'Opties'. Staat het NS-product dat je wilt aanvragen vermeld, vraag het product dan aan middels de knop 'Service aanvragen'. Het kan zijn dan je aanvraag door je werkgever moet worden goedgekeurd. Na goedkeuring staat de bestelling de eerstvolgende werkdag voor je kaart klaar, waarna je de bestelling op je kaart kunt laden. Pas nadat de bestelling op je kaart is geladen, reis je op de aangevraagde klasse. 

Kan ik met de NS 1e klasse ook bij andere treinvervoerders 1e klasse reizen?

De 1e klasse geldt alleen voor de NS en Arriva. Bij andere treinvervoerders reis je niet op een product met klasse, maar gewoon door middel van in- en uitchecken. De incheckapparatuur kijkt dan altijd naar het goedkoopste (2e klas) tarief.

Mag ik reizen in de Intercity Direct?

Ja, dat mag. Voor het traject Schiphol - Rotterdam of vice versa heb je een Toeslag Intercity Direct nodig. Je kunt de toeslag eenvoudig aanschaffen bij de Toeslagzuil op het Intercity direct-vertrekperron.

Houd de kaart voor de kaartlezer van de Toeslagzuil. Zo betaal je voor een enkele reis met de Intercity direct. Op het aankomstperron hoef je nu niks meer te doen bij de Toeslagzuil. Je moet wel zoals altijd uitchecken bij de poortjes of paaltjes van NS voor je normale treinreis.

Reis je ook met de Intercity direct terug, dan koop je weer een Toeslag Intercity Direct enkele reis bij de Toeslagzuil. Het traject Amsterdam - Schiphol en Breda - Rotterdam is toeslagvrij.

Mag ik reizen in de ICE-treinen?

Ja, je kunt zonder toeslag gebruik maken van de ICE-treinen op de Nederlandse trajecten.

Let op! Je kunt niet reizen in de Thalys.

OV-Fiets
Wat is de OV-fiets en hoe kan ik die huren met de Mixx Card?

De OV-fiets is een eenvoudige huurfiets voor het laatste stukje van jouw reis. Vanaf het station kun je snel een OV-fiets huren om naar het werk, een klant of een vergadering te gaan. Je kunt een OV-fiets huren bij zowel een bemande als onbemande huurlocatie.

Huren bij een bemande huurlocatie (stalling):

Toon jouw Mixx Card aan een medewerker. Nadat je Mixx Card en de barcode van de fietssleutel zijn gescand, krijg je de OV-fiets mee. Bij terugkomst scant de medewerker nogmaals de sleutel.

Huren bij een onbemande huurlocatie (fietskluis):

Om een fiets uit een fietskluis te halen, scan je jouw Mixx Card bij de kaartlezer. De kaartlezer controleert of je met uw Mixx Card een OV-fiets mag huren. Als dat het geval is, gaat de kluisdeur open. Bij het terugbrengen van de OV-fiets scan je jouw Mixx Card weer bij de kaartlezer en volg je de instructies op het scherm. Daarna plaats je de fiets terug in de fietskluis. Bekijk onze handleidingen en instructievideo's voor meer informatie over het huren van een OV-fiets.

Op welke locaties kan ik een OV-fiets huren?

De huurlocaties van een OV-fiets vind je hier.

Wat zijn de openingstijden van de huurlocaties van de OV-fiets?

De openingstijden variëren per huurlocatie. De openingstijden van elke huurlocatie vind je hier.

Wat zijn de kosten van het huren van een OV-fiets?

De kosten van het huren van een OV-fiets bedragen € 3,85 per 24 uur. Je betaalt per aaneengesloten periode van 24 uur.

Mag ik een OV-fiets ergens anders inleveren?

Ja, dat kan. Als je een OV-fiets op een andere locatie inlevert dan waar je de fiets hebt gehuurd, wordt een toeslag van € 10,- in rekening gebracht voor de logistieke afhandeling.

Hoe lang mag ik een OV-fiets huren?

Je mag een OV-fiets maximaal 72 uur aaneengesloten huren. Daarna geldt een toeslag.

Huurauto
Hoe kan ik een huurauto aanvragen?

Een huurauto boek je minimaal 4 kantooruren van tevoren via jouw MijnMixx (online portal of app). Heb je speciale wensen aangegeven? Houd dan rekening met een langere levertijd.

P+R Parkeren
Wat is P+R Parkeren?

Met P+R parkeren kun je gebruik maken van Q-Park P+R-terreinen direct bij het station op een overzichtelijk terrein met cameratoezicht en goede verlichting.

Hoe werkt P+R Parkeren?

Aan de achterzijde van de Mixx Card zit een magneetstrip. Als je de Mixx Card in de kaartlezer steekt - met de magneetstrip naar beneden - gaat de slagboom op het P+R-terrein open. Uitrijden gaat op dezelfde manier. De parkeertijd wordt geregistreerd en de parkeerkosten vind je terug in je portal of app. Bekijk onze handleidingen en instructievideo's voor meer informatie over P+R parkeren.

Wat zijn de kosten van P+R Parkeren?

De parkeerkosten variëren per locatie. Als je gebruikmaakt van de Mixx Card voor het P+R parkeren krijg je een voordelig treinreizigerstarief.

Op welke parkeerterreinen mag ik parkeren met de Mixx Card?

Je kunt parkeren op de Q-park P+R terreinen en NS-terreinen bij stations. Je vindt de locaties hier

Wat is Straat- en Garageparkeren?

Gemakkelijk en slim straatparkeren via onze partner Yellowbrick. Je bent geen tijd meer kwijt aan het betalen van parkeergeld. Er is dus geen gedoe meer met parkeerkaartjes en betaalautomaten. Voor straatparkeren start en stop je de parkeertijd met de mobiele telefoon. Daarnaast krijg je met een aparte pas toegang tot de parkeerfaciliteiten van Q-Park. Hiermee kan worden geparkeerd in meer dan 100 parkeergarages en op meer dan 50 P+R-terreinen, verspreid over heel Nederland.

Hoe werkt Garageparkeren?

Met gebruik van de aparte pas (P+pas) is het mogelijk bij Q-Park garages en P+R terreinen en bij Schiphol te parkeren. Bekijk het actuele overzicht van alle steden en Q-Park locaties waar je kunt bricken op: https://www.yellowbrick.nl/mobiel-parkeren/waar-kan-ik-parkeren/

Taxi
Hoe werkt het reizen met de taxi?

Op MijnMixx (online portal of app van Mobility Mixx) boek je eenvoudig een taxi. Mobility Mixx zorgt er vervolgens voor dat op het gewenste tijdstip een taxi klaarstaat. Het tonen van je Mixx Card aan de chauffeur is vervolgens voldoende.

Hoeveel personen mogen mee in de taxi?

U mag met maximaal 3 personen in een taxi plaatsnemen. U hoeft hiervoor maar één boeking te doen. Het aantal personen geeft u op bij het maken van de boeking.

MijnMixx
Wat is MijnMixx?

Dit is jouw persoonlijke account op de website of in de app van Mobility Mixx. Hier kun je boekingen maken of wijzigen en jouw reistransacties inzien. Tevens vind je hier jouw kaartgegevens en reisrechten. Heeft je werkgever jou voorzien van een Mixx Budget? Dan zie je hier ook al jouw budgetgegevens. Maak je ook gebruik van de kilometerdeclaraties? Dan kun je hier ook jouw declaraties indienen.

Welke producten kan ik boeken in MijnMixx?

Voor het gebruik van deelauto's, huurauto's en taxi's dien je vooraf een boeking te maken via MijnMixx.