Vergeten uit te checken?


Uw Mobility Card is een zakelijke OV-chipkaart. Reizen met de OV-chipkaart is gemakkelijk. Toch kan er iets misgaan, omdat u bijvoorbeeld een keer vergeet uit te checken. Gevolg kan zijn dat voor de rit teveel wordt betaald. Hieronder leest u welke actie u kunt ondernemen.


Geld terugvragen bij NS

Heeft u niet uitgecheckt nadat u een NS treinreis heeft gemaakt? Dan brengt NS het instaptarief van € 20,- in rekening. Via een restitutieaanvraag kunt u de vervoerders verzoeken het teveel betaalde bedrag terug te vragen. Voor deze restitutieaanvraag verwijzen we naar www.uitcheckgemist.nl. Een restitutieaanvraag kunt u maximaal 3x per half kalender jaar indienen en moet plaatsvinden binnen 3 maanden nadat u de reis heeft gemaakt. Het bedrag wordt als saldo terug op de kaart 'gestort'.

Geld terugvragen bij een ander OV-bedrijf dan de NS

Alle vervoerders zijn aangesloten op www.uitcheckgemist.nl. We verwijzen dan ook voor restitutieaanvragen naar deze website. 

Meer informatie?

Wilt u uw optimale mix samen met ons bepalen? Maak dan direct een afspraak met ons.

Afspraak maken