Vergeten uit te checken?


Uw Mobility Card is een zakelijke OV-chipkaart. Reizen met de OV-chipkaart is gemakkelijk. Toch kan er iets misgaan, omdat u bijvoorbeeld een keer vergeet uit te checken. Gevolg kan zijn dat voor de rit teveel wordt betaald. Hieronder leest u welke actie u kunt ondernemen.


Geld terugvragen bij NS

Heeft u niet uitgecheckt nadat u een NS treinreis heeft gemaakt? Dan brengt NS het instaptarief van € 20,- in rekening. Via een restitutieaanvraag kunt u Mobility Mixx verzoeken het teveel betaalde bedrag terug te vragen bij NS. Voor deze restitutieaanvraag kunt u dit formulier invullen. Een restitutieaanvraag kunt u maximaal 3x per jaar indienen en moet plaatsvinden binnen 3 maanden nadat u de reis heeft gemaakt. Mobility Mixx neemt de aanvraag in behandeling en zorgt ervoor dat het teveel betaalde bedrag met de facturering aan uw werkgever wordt verrekend.

Geld terugvragen bij een ander OV-bedrijf

Voor HTM kunt u gebruikmaken van www.uitcheckgemist.nl. Mobility Mixx zal zorgdragen voor creditering richting uw werkgever van het teveel betaalde bedrag.

In alle andere gevallen geldt dat Mobility Mixx het proces niet kan ondersteunen. 

Meer informatie?

Wilt u uw optimale mix samen met ons bepalen? Maak dan direct een afspraak met ons.

Afspraak maken